ISNIN
5 APRIL 2010
CUTI PERISTIWA EASTHER MONDAY
SELASA
6 APRIL 2010
CUTI SAKIT
RABU
7 APRIL 2010
CUTI SAKIT
KELAS | 3N |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 08 APRIL 2010 |
MATAPELAJARAN | BAHASA MELAYU - Tatabahasa |
TAJUK | Tatabahasa : Kata Bantu |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, pelajar akan dapat : 1. menyatakan sekurang-kurangnya 2 contoh kata bantu |
FOKUS UTAMA | Tatabahasa |
FOKUS SAMPINGAN | Kata bantu |
AKTIVITI | 1. Perbincangan jenis kata kerja dan contoh kata kerja |
PENYERAPAN & PENERAPAN | ILMU: Pendidikan Moral NILAI: Bekerjasama |
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH | Interpersonal |
BAHAN BANTU MENGAJAR | Lembaran Kerja |
CATATAN | Pelajar menyalin latihan dalam buku tatabahasa |
REFLEKSI | Pengajaran seperti yang dirancangkan |
KELAS | 1I |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 8 APRIL 2010 |
MATAPELAJARAN | BAHASA MELAYU - Tatabahasa |
TAJUK | Tatabahasa : Kata Ganti Tunjuk |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, pelajar akan dapat : 1. menyatakan sekurang-kurangnya 2 contoh kata ganti Tunjuk |
FOKUS UTAMA | Tatabahasa |
FOKUS SAMPINGAN | Kata Ganti Tunjuk |
AKTIVITI | 1. Perbincangan jenis kata kerja dan contoh kata ganti tunjuk |
PENYERAPAN & PENERAPAN | ILMU: Pendidikan Moral NILAI: Bekerjasama |
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH | Interpersonal |
BAHAN BANTU MENGAJAR | Bahan Bantu Mengajar : Tatabahasa Dewan, Masteri KBSM m/s 24 |
CATATAN | Pelajar menyalin latihan dalam buku tatabahasa |
REFLEKSI | Pengajaran seperti yang dirancangkan |
KELAS | 3M |
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 22 MAC 2010 |
MATAPELAJARAN | BAHASA MELAYU - Tatabahasa |
TAJUK | Tatabahasa : Kata Bantu |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, pelajar akan dapat : 1. menyatakan sekurang-kurangnya 2 contoh kata bantu |
FOKUS UTAMA | Tatabahasa |
FOKUS SAMPINGAN | Kata bantu |
AKTIVITI | 1. Perbincangan jenis kata kerja dan contoh kata bantu |
PENYERAPAN & PENERAPAN | ILMU: Pendidikan Moral NILAI: Bekerjasama |
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH | Interpersonal |
BAHAN BANTU MENGAJAR | Lembaran kerja |
CATATAN | Pelajar menyalin latihan dalam buku tatabahasa |
REFLEKSI | Pengajaran seperti yang dirancangkan |
KELAS | 1I |
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 22 MAC 2010 |
MATAPELAJARAN | BAHASA MELAYU - Nilam |
TAJUK | Progam Nilam |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, pelajar akan dapat : 1. menanam minat membaca untuk menambahkan ilmu pengetahuan |
FOKUS UTAMA | Membaca |
FOKUS SAMPINGAN | Membuat sinopsis |
AKTIVITI | Membaca dan mencatat |
PENYERAPAN & PENERAPAN | ILMU: Pendidikan Moral NILAI: Bekerjasama |
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH | Interpersonal |
BAHAN BANTU MENGAJAR | Bahan bacaan - buku cerita/majalah/akhbar |
CATATAN | Pelajar mencatat setiap fakta /cerita yang telah dibaca. |
REFLEKSI | Pengajaran seperti yang dirancangkan |
SABTU (10 APRIL 2010)
JADUAL HARI JUMAAT
KELAS | 1I |
HARI | SABTU - JADUAL HARI JUMAAT |
TARIKH | 10 APRIL 2010 |
MATAPELAJARAN | BAHASA MELAYU - KARANGAN |
TAJUK | PENULISAN : UMUM |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, pelajar akan dapat : 1. menyatakan sekurang-kurangnya 3 isi penting dalam 2. menulis karangan lengkap panjangnya kira-kira 120 patah perkataan |
FOKUS UTAMA | 1.1 |
FOKUS SAMPINGAN | 1.2 |
AKTIVITI | 1. menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 isi karangan dan contoh 2. menghuraikan isi karangan dan contoh yang sesuai dengan karangan yang diberikan. |
PENYERAPAN & PENILAIAN | ILMU: PENDIDIKAN MORAL NILAI: KASIH SAYANG |
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH | Teknik 5W + 1H |
BAHAN BANTU MENGAJAR | Buku tulis karangan/penulisan |
CATATAN | Pelajar menulis karangan surat kiriman tidak rasmi tidak dalam buku penulisan karangan |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancangkan |
KELAS | 3M |
HARI | SABTU - (JADUAL HARI JUMAAT) |
TARIKH | 10 APRIL 2010 |
MATAPELAJARAN | BAHASA MELAYU - Nilam |
TAJUK | PROGRAM NILAM |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, pelajar akan dapat : 1. menanam minat membaca untuk menambahkan ilmu pengetahuan |
FOKUS UTAMA | Membaca |
FOKUS SAMPINGAN | Membuat sinopsis |
AKTIVITI | Membaca dan mencatat |
PENYERAPAN & PENILAIAN | ILMU: PENDIDIKAN MORAL NILAI: KASIH SAYANG |
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH | Teknik 5W + 1H |
BAHAN BANTU MENGAJAR | Bahan bacaan - buku cerita/majalah/akhbar |
CATATAN | Pelajar menulis karangan surat kiriman tidak rasmi tidak dalam buku penulisan karangan |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancangkan |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan