MINGGU KE 29
16 JULAI – 20 JULAI 2012
ISNIN
16 JULAI 2012
KELAS: 1J
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 35 orang
Masa: 2.00-3.10 petang
KELAS: 1F
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 32 orang
Masa: 4.00-5.10 petang
TAJUK: Kesalahan kata dalam ayat
Objektif : Pada akhir
pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menyatakan kesalahan yang
terdapat dalam ayat yang ditanya dalam soalan objektif
2. menjawab dengan betul
sekurang-kurangnya 15 daripada 20 soalan yang diberikan
Fokus Utama :
4.1. Mengesan kecondongan pendapat dan menimbangkan
pelbagai pilihan untuk menyelesaikan masalah dan membuat keputusan.
7.2.Memahami dan menyatakan maksud perkataan sukar
berdasarkan konteks.
Aktiviti :
Latihan secara individu dalam
buku tatabahasa.
Penyerapan dan penerapan :
Ilmu : Pendidikan Moral
Kemahiran Bernilai Tambah :
Interpersonal
Bahan Bantu Mengajar :
Praktis Topikal Gred A m/s 12-15
Catatan
: Pelajar diminta menulis soalan dan jawapan dalam buku latihan.
Refleksi : Pengajaran dan pembelajaran
seperti yang dirancang
KELAS 3C
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 34 orang
Masa: 5.10-6.20 petang
Tempoh : 70 minit
Tajuk : Tatabahasa
:Pembentukan Kata :
Kata Tunggal, Imbuhan Awal,Akhiran, Apitan dan Asing
Objektif : Pada akhir
pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menjawab soalan yang
diberikan dengan betul
2. menyatakan jawapan bagi
soalan yang betul
Fokus Utama :
1.4.Bersoaljawab secara bertatasusila tentang
sesuatu perkara dengan menggunakan soalan pelbagai aras.
2.1. mencetuskan idea bernas dan teliti semasa
memberikan pendapat dalam perbincangan.
Aktiviti : Penerangan dan
latihan secara individu.
Penyerapan dan penerapan :
Ilmu : Pendidikan Moral
Kemahiran Bernilai Tambah :
Interpersonal
Bahan bantu mengajar : Kamus
Dewan. Buku Praktis Gred A Tingkatan 3 m/ 11 - 13
Catatan
: Pelajar diminta menyiapkan tugasan dan dibuat dalam buku Tatabahasa.
Refleksi : Pengajaran dan pembelajaran seperti yang
dirancang.
SELASA
17 JULAI 2012
KELAS: 1I
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 34 orang
Masa: 2.00-3.10 petang
TAJUK: Kesalahan kata dalam ayat
Objektif : Pada akhir
pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menyatakan kesalahan yang
terdapat dalam ayat yang ditanya dalam soalan objektif
2. menjawab dengan betul
sekurang-kurangnya 15 daripada 20 soalan yang diberikan
Fokus Utama :
4.1. Mengesan kecondongan pendapat dan
menimbangkan pelbagai pilihan untuk menyelesaikan masalah dan membuat
keputusan.
7.2.Memahami dan menyatakan maksud perkataan sukar
berdasarkan konteks.
Aktiviti :
Latihan secara individu dalam
buku tatabahasa.
Penyerapan dan penerapan :
Ilmu : Pendidikan Moral
Kemahiran Bernilai Tambah :
Interpersonal
Bahan Bantu Mengajar :
Praktis Topikal Gred A m/s 12-15
Catatan
: Pelajar diminta menulis soalan dan jawapan dalam buku latihan.
Refleksi : Pengajaran dan pembelajaran
seperti yang dirancang
.
KELAS 3C
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 34 orang
Masa: 4.00-5.10 petang
Tempoh : 70 minit
Tajuk : RINGKASAN
Praktis 3 : Projek RISDA
untuk meningkatkan ekonomi.
Objektif : Pada akhir
pelajaran, pelajar akan dapat :
1. Menulis sekurang-kurangnya 5 isi utama dari
petikan yang yang dibaca
2. Menjawab sekurang-kurangnya 2 daripada 3
soalan yang diberikan dengan betul
Hasil Pembelajaran :
Fokus Utama : 2.3
Fokus Sampingan : 1.2
Aktiviti :
1. Pelajar menjawab soalan
secara berpasangan
Ilmu : Pendidikan Moral
Kemahiran Bernilai Tambah :
Interpersional
Bahan Bantu Mengajar :
Praktis Topikal Gred A Tingkatan Tiga
m/s 51
Refleksi : Pengajaran dan pembelajaran seperti yang
dirancangkan
RABU
11 JULAI 2012
KELAS: 1J
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 35 orang
Masa: 12.50-2.00 petang
KELAS: 1I
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 34 orang
Masa: 2.00-3.10 petang
KELAS: 1F
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 32 orang
Masa: 4.35-5.45 petang
Karangan Tidak
Berformat: Perbincangan
Tajuk : Kelebihan bidang ICT di masa kini
Objektif : Pada akhir
pelajaran, pelajar akan dapat :
1. Menulis sekurang-kurangnya 5 isi utama dari
petikan yang yang dibaca
2. Menjawab sekurang-kurangnya 2 daripada 3
soalan yang diberikan dengan betul
Hasil Pembelajaran :
Fokus Utama : 2.3
Fokus Sampingan : 1.2
Aktiviti :
1. Pelajar menjawab soalan
secara berpasangan
Ilmu : Pendidikan Moral
Kemahiran Bernilai Tambah :
Interpersionnal
Bahan Bantu Mengajar :
Praktis Topikal Gred A m/s 55 - 58
Catatan
:
KHAMIS
12 JULAI 2012
KELAS: 1F
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 33 orang
Masa: 12.50-2.00 petang
Tempoh : 70 minit
KELAS: 1J
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 35 orang
Masa: 2.00-3.10 petang
Tempoh : 70 minit
Tajuk : Antologi Kasut Kelopak Jantung
Sajak : Mematuhi Catatan
Objektif : Pada akhir
pelajaran, pelajar akan dapat :
Hasil Pembelajaran :
Fokus Utama : 1.1
Fokus Sampingan: 2.3
Aktiviti :
1. Perbincangan tentang tema
sajak yang dipelajari
2. Menyatakan
sekurang-kurangnya 3 nilai dan pengajaran dari sajak yang dipelajari
Penyerapan dan penerapan :
Ilmu : Pendidikan Moral
Kemahiran Bernilai Tambah : I
Bahan Bantu Mengajar : Buku
Teks Antologi
Catatan : Kerja rumah pelajar
diminta menyiapkan Tema
Refleksi : Pengajaran
dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancang
JUMAAT
13 JULAI 2012
KELAS: 1I
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 35 orang
Masa: 2.00-3.10 petang
Tempoh : 70 minit
Tajuk : Antologi Kasut Kelopak Jantung
Sajak : Mematuhi Catatan
Objektif : Pada akhir
pelajaran, pelajar akan dapat :
Hasil Pembelajaran :
Fokus Utama : 1.1
Fokus Sampingan: 2.3
Aktiviti :
1. Perbincangan tentang tema
sajak yang dipelajari
2. Menyatakan
sekurang-kurangnya 3 nilai dan pengajaran dari sajak yang dipelajari
Penyerapan dan penerapan :
Ilmu : Pendidikan Moral
Kemahiran Bernilai Tambah : I
Bahan Bantu Mengajar : Buku
Teks Antologi
Catatan : Kerja rumah pelajar
diminta menyiapkan Tema
Refleksi : Pengajaran
dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancang
KELAS 3C
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 34 orang
Masa: 4.00-5.10 petang
Tempoh : 70 minit
Tajuk : Komsas
Objektif : Pada akhir pelajaran,
pelajar akan dapat :
1. menulis sinopsis drama yang dipelajari di
Tingkatan 3
2. menyatakan sekurang-kurangnya 3 watak dalam
drama yang dipelajari
Hasil Pembelajaran :
Fokus Utama
10.4.Menyatakan jenis, ciri, tema dan persoalan,
pemikiran, nilai dan pengajaran.
Aktiviti :
1. Perbincangan tentang
sinopsis dan pengajaran dan nilai drama yang dipelajari
Ilmu : Pendidikan Moral
Kemahiran Bernilai Tambah :
Interpersionnal
Bahan Bantu Mengajar : Buku
Kerja Prakatis Topikal Gred A Sasbadi m/s 28-
30
Refleksi:
Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancangkan.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan