Khamis, 9 Oktober 2014

MINGGU 39 (22.09.14 - 26.09.14)

MINGGU KE 39
22  september – 26 september 2014

ISNIN
22 SEPTEMBER 2014

KELAS 3D
BAHASA MELAYU

Jumlah Pelajar: 34 orang
Masa: 12.50-2.00 petang
Tempoh : 70 minit

KELAS 3K
BAHASA MELAYU

Jumlah Pelajar: 34 orang
Masa: 3.25-4.35 petang
Tempoh : 70 minit

Tajuk :  UJIAN Komsas
Objektif : Pada akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menyatakan 3 contoh latar yang terdapt dalam novel
2.  menyatakan sekurang-kurangnya 2 contoh untuk latar masyarakat penyayang dan patriotik untuk novel Limpahan Darah di Sungai Semur, Timulak Kapal Perang, Dan Ekspedisi
Hasil Pembelajaran :
Fokus Utama
10.4.Menyatakan jenis, ciri, tema dan persoalan, pemikiran, nilai dan pengajaran.
Aktiviti :
1. Perbincangan tentang latar dan makna penyayang dan unsur patriotik
Ilmu : Pendidikan Moral
Kemahiran Bernilai Tambah : Interpersional
Bahan Bantu Mengajar : Skema jawapan untuk Bahasa Malaysia Kertas 2 Gerak Gempur
Refleksi : Sebahagian pelajar menyalin dalam kertas soalan

SELASA
23 SEPTEMBER 2014

KELAS: 1M
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 32 orang
Masa: 12.00-3.10 petang

KELAS: 1E
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 34 orang
Masa: 5.10-6.20 petang

Aktiviti:  Bacaan NILAM
Objektif : Pada akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menyatakan sekurang-kurang 2 pengajaran dari bahan bacaan yang dibaca.
2. menulis sinopsis bahan bacaan yang di baca
Fokus Utama :
7.5. Memahami dan meneliti maksud tersurat dan tersirat daripada sesuatu bahan.
10.1. Menceritakan semula sesebuah karya secara keseluruhan.
Aktiviti :
1.      Pelajar dibawa ke perpustakaan dan membaca secara individu.
Penyerapan dan penerapan :
Ilmu : Pendidikan Moral
Kemahiran Bernilai Tambah : Interpersonal
Catatan : Pelajar diminta mencari bahan bacaan dan merekodkan
Refleksi : Pelajar memberikan kerjasama.

KELAS 3D
BAHASA MELAYU

Jumlah Pelajar: 34 orang
Masa: 4.00-5.10  petang
Tempoh : 70 minit
Tajuk :  PEMBETULAN Komsas
Objektif : Pada akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menyatakan 3 contoh latar yang terdapt dalam novel
2.  menyatakan sekurang-kurangnya 2 contoh untuk latar masyarakat penyayang dan patriotik untuk novel Limpahan Darah di Sungai Semur, Timulak Kapal Perang, Dan Ekspedisi
Hasil Pembelajaran :
Fokus Utama
10.4.Menyatakan jenis, ciri, tema dan persoalan, pemikiran, nilai dan pengajaran.
Aktiviti :
1. Perbincangan tentang latar dan makna penyayang dan unsur patriotik
Ilmu : Pendidikan Moral
Kemahiran Bernilai Tambah : Interpersional
Bahan Bantu Mengajar : Skema jawapan untuk Bahasa Malaysia Kertas 2 Gerak Gempur
Refleksi : Sebahagian pelajar menyalin dalam kertas soalan

RABU
24 SEPTEMBER 2014

KELAS: 3K
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 32 orang
Masa: 3.25-4.35  petang

KELAS: 3D
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 35 orang
Masa: 5.10-6.20 petang
Tajuk :  PEMBETULAN Komsas
Objektif : Pada akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menyatakan 3 contoh latar yang terdapt dalam novel
2.  menyatakan sekurang-kurangnya 2 contoh untuk latar masyarakat penyayang dan patriotik untuk novel Limpahan Darah di Sungai Semur, Timulak Kapal Perang, Dan Ekspedisi
Hasil Pembelajaran :
Fokus Utama
10.4.Menyatakan jenis, ciri, tema dan persoalan, pemikiran, nilai dan pengajaran.
Aktiviti :
1. Perbincangan tentang latar dan makna penyayang dan unsur patriotik
Ilmu : Pendidikan Moral
Kemahiran Bernilai Tambah : Interpersional
Bahan Bantu Mengajar : Skema jawapan untuk Bahasa Malaysia Kertas 2 Gerak Gempur
Refleksi : Sebahagian pelajar menyalin dalam kertas soalan

KHAMIS
25 SEPTEMBER 2014

KELAS: 1M
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 35 orang
Masa: 3.25-4.35 petang
Tempoh : 70 minit

KELAS: 1E
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 35 orang
Masa: 5.10-6.20 petang
Tempoh : 70 minit

KELAS 3K
BAHASA MELAYU

Jumlah Pelajar: 34 orang
Masa: 12.50-2.00 petang
Tempoh : 70 minit

CUTI  CRK
JUMAAT
26 SEPTEMBER 2014
KELAS: 1M
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 35 orang
Masa: 2.00-3.10  petang
Tempoh : 70 minit

KELAS: 1E
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 35 orang
Masa: 4.00-5.10 petang
Tempoh : 70 minit

KOMSAS
Cerpen : Prosa Tradisional: TAJUL MULUK
Objektif : Pada akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1.  menulis sinopsis prosa tradisional yang dipelajari.
2.  menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri-ciri prosa tradisional yang dipelajari
Hasil Pembelajaran :
Fokus Utama
10.4.Menyatakan jenis, ciri, tema dan persoalan, pemikiran, nilai dan pengajaran.
Aktiviti :
1. Perbincangan tentang sinopsis dan tema cerpen yang dipelajari
Ilmu : Pendidikan Moral
Kemahiran Bernilai Tambah : Interpersional

                                                                                              

Tiada ulasan:

Catat Ulasan