MINGGU KE 39
22 september – 26 september 2014
ISNIN
22 SEPTEMBER 2014
KELAS 3D
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 34
orang
Masa: 12.50-2.00
petang
Tempoh : 70 minit
KELAS 3K
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 34
orang
Masa: 3.25-4.35
petang
Tempoh : 70 minit
Tajuk : UJIAN Komsas
Objektif : Pada
akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menyatakan 3
contoh latar yang terdapt dalam novel
2. menyatakan sekurang-kurangnya 2 contoh untuk
latar masyarakat penyayang dan patriotik untuk novel Limpahan Darah di Sungai
Semur, Timulak Kapal Perang, Dan Ekspedisi
Hasil Pembelajaran
:
Fokus Utama
10.4.Menyatakan jenis, ciri, tema dan persoalan,
pemikiran, nilai dan pengajaran.
Aktiviti :
1. Perbincangan
tentang latar dan makna penyayang dan unsur patriotik
Ilmu : Pendidikan
Moral
Kemahiran Bernilai
Tambah : Interpersional
Bahan Bantu
Mengajar : Skema jawapan untuk Bahasa Malaysia Kertas 2 Gerak Gempur
Refleksi : Sebahagian pelajar menyalin dalam kertas
soalan
SELASA
23 SEPTEMBER 2014
KELAS: 1M
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 32
orang
Masa: 12.00-3.10
petang
KELAS: 1E
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 34
orang
Masa: 5.10-6.20
petang
Aktiviti: Bacaan NILAM
Objektif : Pada
akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menyatakan
sekurang-kurang 2 pengajaran dari bahan bacaan yang dibaca.
2. menulis
sinopsis bahan bacaan yang di baca
Fokus Utama :
7.5. Memahami dan meneliti maksud tersurat dan
tersirat daripada sesuatu bahan.
10.1. Menceritakan semula sesebuah karya secara
keseluruhan.
Aktiviti :
1. Pelajar dibawa ke perpustakaan dan membaca
secara individu.
Penyerapan dan
penerapan :
Ilmu : Pendidikan
Moral
Kemahiran Bernilai
Tambah : Interpersonal
Catatan : Pelajar diminta mencari bahan bacaan dan merekodkan
Refleksi : Pelajar memberikan kerjasama.
KELAS 3D
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 34
orang
Masa: 4.00-5.10 petang
Tempoh : 70 minit
Tajuk : PEMBETULAN Komsas
Objektif : Pada
akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menyatakan 3
contoh latar yang terdapt dalam novel
2. menyatakan sekurang-kurangnya 2 contoh untuk
latar masyarakat penyayang dan patriotik untuk novel Limpahan Darah di Sungai
Semur, Timulak Kapal Perang, Dan Ekspedisi
Hasil Pembelajaran
:
Fokus Utama
10.4.Menyatakan jenis, ciri, tema dan persoalan,
pemikiran, nilai dan pengajaran.
Aktiviti :
1. Perbincangan
tentang latar dan makna penyayang dan unsur patriotik
Ilmu : Pendidikan
Moral
Kemahiran Bernilai
Tambah : Interpersional
Bahan Bantu
Mengajar : Skema jawapan untuk Bahasa Malaysia Kertas 2 Gerak Gempur
Refleksi : Sebahagian pelajar menyalin dalam kertas
soalan
RABU
24 SEPTEMBER 2014
KELAS: 3K
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 32
orang
Masa: 3.25-4.35 petang
KELAS: 3D
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 35
orang
Masa: 5.10-6.20
petang
Tajuk : PEMBETULAN Komsas
Objektif : Pada
akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menyatakan 3
contoh latar yang terdapt dalam novel
2. menyatakan sekurang-kurangnya 2 contoh untuk
latar masyarakat penyayang dan patriotik untuk novel Limpahan Darah di Sungai
Semur, Timulak Kapal Perang, Dan Ekspedisi
Hasil Pembelajaran
:
Fokus Utama
10.4.Menyatakan jenis, ciri, tema dan persoalan,
pemikiran, nilai dan pengajaran.
Aktiviti :
1. Perbincangan
tentang latar dan makna penyayang dan unsur patriotik
Ilmu : Pendidikan
Moral
Kemahiran Bernilai
Tambah : Interpersional
Bahan Bantu
Mengajar : Skema jawapan untuk Bahasa Malaysia Kertas 2 Gerak Gempur
Refleksi : Sebahagian pelajar menyalin dalam kertas
soalan
KHAMIS
25 SEPTEMBER 2014
KELAS: 1M
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 35
orang
Masa: 3.25-4.35
petang
Tempoh : 70 minit
KELAS: 1E
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 35
orang
Masa: 5.10-6.20 petang
Tempoh : 70 minit
KELAS 3K
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 34
orang
Masa: 12.50-2.00
petang
Tempoh : 70 minit
CUTI CRK
JUMAAT
26 SEPTEMBER 2014
KELAS: 1M
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 35
orang
Masa: 2.00-3.10 petang
Tempoh : 70 minit
KELAS: 1E
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 35
orang
Masa: 4.00-5.10 petang
Tempoh : 70 minit
KOMSAS
Cerpen : Prosa Tradisional: TAJUL MULUK
Objektif : Pada akhir pelajaran, pelajar
akan dapat :
1.
menulis sinopsis prosa tradisional yang dipelajari.
2.
menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri-ciri prosa tradisional yang
dipelajari
Hasil Pembelajaran :
Fokus Utama
10.4.Menyatakan jenis, ciri, tema dan persoalan, pemikiran, nilai dan
pengajaran.
Aktiviti :
1. Perbincangan tentang sinopsis dan tema
cerpen yang dipelajari
Ilmu : Pendidikan Moral
Kemahiran Bernilai Tambah : Interpersional
Tiada ulasan:
Catat Ulasan