MINGGU KE 2
07 JANUARI 2013 - 11 januari 2013
ISNIN
07 JANUARI 2013
KELAS 1G
BAHASA MELAYU
MINGGU SUAI KENAL
Jumlah Pelajar: 34
orang
Masa: 1710-1820
petang
Tempoh : 70 minit
TAJUK: KERTAS 1
Objektif : Pada
akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menyatakan
jenis-jenis karangan yang terdapat dalam
kertas 1 Bahasa Malaysia
2. menyatakan 3 isi utama untuk topik pertama.
Hasil Pembelajaran
:
Fokus Utama : 1.1
Fokus Sampingan :
1.2
Aktiviti :
1. Pembincangan
tentang format peperiksaan dan bentuk soalan
2. Nota tentang 10
topik yang berkatan dengan karangan yang
akan dibuat.
Penyerapan dan
penerapan :
Ilmu : Pendidikan
moral
Kemahiran Bernilai
Tambah : Interpersional
Bahan Bantu
Mengajar : Buku teks dan buku latihan
Catatan : Pelajar
diminta menggunakan buku penulisan yang panjang
Refleksi : Pengajaran
seperti yang dirancangkan.
KELAS 3I
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 38
orang
Masa: 1525-1635 /
1400 -1510 petangTempoh : 70 minit
KOMSAS
Tajuk : Novel (Sinopsis dan Tema )
Objektif : Pada
akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menyatakan
sinopsis novel
2. Menyatakan tema novel ini
Hasil Pembelajaran
:
Fokus Utama : 1.1
Fokus Sampingan :
1.2
Aktiviti :
1. Perbincangan
sinopsis dan tema dalam novel.
Penyerapan dan
penerapan :
Ilmu : Pendidikan
Moral
Kemahiran Bernilai
Tambah : I
Bahan Bantu
Mengajar : Buku Komsas
Catatan :
Refleksi : Pengajaran
seperti yang dirancangkan.
KELAS 2E
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 38
orang
Masa: 1400 -1510
petang
Tempoh : 70 minit
Tajuk : Novel ( Sinopsis dan Tema )
Objektif : Pada
akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menyatakan
sinopsis novel
2. Menyatakan tema novel ini
Hasil Pembelajaran
:
Fokus Utama : 1.1
Fokus Sampingan :
1.2
Aktiviti :
1. Perbincangan
sinopsis dan tema dalam novel.
Penyerapan dan
penerapan :
Ilmu : Pendidikan
Moral
Kemahiran Bernilai
Tambah : I
Bahan Bantu
Mengajar : Buku Komsas
Catatan :
Refleksi : Pengajaran
seperti yang dirancangkan.
08 JANUARI 2013
KELAS 3B
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 38
orang
Masa: 1250-1400
petang
Tempoh : 70 minit
KOMSAS
Tajuk : Novel (Sinopsis dan Tema )
Objektif : Pada
akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menyatakan
sinopsis novel
2. Menyatakan tema novel ini
Hasil Pembelajaran
:
Fokus Utama : 1.1
Fokus Sampingan :
1.2
Aktiviti :
1. Perbincangan
sinopsis dan tema dalam novel.
Penyerapan dan
penerapan :
Ilmu : Pendidikan
Moral
Kemahiran Bernilai
Tambah : I
Bahan Bantu
Mengajar : Buku Komsas
Catatan :
Refleksi : Pengajaran
seperti yang dirancangkan.
KELAS 1G
BAHASA MELAYU
MINGGU SUAI KENAL
Jumlah Pelajar: 34 orang
Masa: 1635 - 1745
petang
Tempoh : 70 minit
BM kertas 2
Objektif : Pada
akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menyatakan 4
bahagian utama dalam kertas 2 Bahasa
Malaysia
2. menyatakan 3 isi utama untuk topik pertama.
Hasil Pembelajaran
:
Fokus Utama : 1.1
Fokus Sampingan :
1.2
Aktiviti :
1. Pembincangan
tentang format peperiksaan dan bentuk soalan
2. Nota tentang 10
topik yang berkatan dengan karangan yang
akan dibuat.
Penyerapan dan
penerapan :
Ilmu : Pendidikan
moral
Kemahiran Bernilai
Tambah : Interpersional
Bahan Bantu
Mengajar : Buku latihan dan buku teks
Catatan : Pelajar
diminta menggunakan buku penulisan yang panjang
Refleksi : Pengajaran
seperti yang dirancangkan.
RABU
09 JANUARI 2013
KELAS 3B dan 3I
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 34
orang / 43 orang
Masa: 1525-1635 / 1710-1820
petang
Tempoh : 70 minit
Tajuk :
Karangan - ‘Semangat Satu Malaysia’
Jenis Karangan:
Perbincangan
Objektif : Pada
akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menyatakan 4
bahagian utama dalam kertas 2 Bahasa
Malaysia
2. menyatakan 3 isi utama untuk topik pertama.
Hasil Pembelajaran
:
Fokus Utama : 1.1
Fokus Sampingan :
1.2
Aktiviti :
1. Pembincangan
tentang format peperiksaan dan bentuk soalan
2. Nota tentang 10
topik yang berkatan dengan karangan yang
akan dibuat.
Penyerapan dan
penerapan :
Ilmu : Pendidikan
moral
Kemahiran Bernilai
Tambah : Interpersional
Bahan Bantu
Mengajar : Buku Kerja Hotspot Sasbadi m/s 90-92
Catatan : Pelajar
diminta menggunakan buku penulisan yang panjang
Refleksi : Pengajaran
seperti yang dirancangkan.
KELAS 2E
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 34
orang
Masa: 1250 - 1400
petang
Tempoh : 70 minit
TAJUK: KERTAS 1
Objektif : Pada
akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menyatakan
jenis-jenis karangan yang terdapat dalam
kertas 1 Bahasa Malaysia
2. menyatakan 3 isi utama untuk topik pertama.
Hasil Pembelajaran
:
Fokus Utama : 1.1
Fokus Sampingan :
1.2
Aktiviti :
1. Pembincangan
tentang format peperiksaan dan bentuk soalan
2. Nota tentang 10
topik yang berkatan dengan karangan yang
akan dibuat.
Penyerapan dan
penerapan :
Ilmu : Pendidikan
moral
Kemahiran Bernilai
Tambah : Interpersional
Bahan Bantu
Mengajar : Buku teks dan buku latihan
Catatan : Pelajar
diminta menggunakan buku penulisan yang panjang
Refleksi : Pengajaran
seperti yang dirancangkan.
KHAMIS
10 JANUARI 2013
KELAS 1G
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 34
orang
Masa: 1250 - 1400
petang
Tempoh : 70 minit
Tajuk : Kefahaman
Objektif : Pada
akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menyatakan 4 bahagian utama dalam kertas 2
Bahasa Malaysia
2. menyatakan 3 isi utama untuk topik pertama.
Hasil Pembelajaran
:
Fokus Utama : 1.1
Fokus Sampingan :
1.2
Aktiviti :
1. Pembincangan
tentang format peperiksaan dan bentuk soalan
2. Nota
tentang isi-isi yang berkaitan
dengan soalan-soalan kefahaman yang akan
diberikan dalam setiap petikan.
Penyerapan dan
penerapan :
Ilmu : Pendidikan
moral
Kemahiran Bernilai
Tambah : Interpersional
Bahan Bantu
Mengajar : Buku Kerja Hotspot Sasbadi m/s 94-95
Catatan : Pelajar
diminta menggunakan buku penulisan yang panjang
Refleksi : Pengajaran
seperti yang dirancangkan.
KELAS 3I
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 34
orang
Masa: 1710-1820
petang
Tempoh : 70 minit
Tajuk : KEFAHAMAN
(Pembacaan)
Objektif : Pada
akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menjawab soalan
kefahaman berdasarkan petikan yang diberikan menggunakan tatabahasa yang betul
dan laras bahasa yang tepat mengikut format PMR.
2. menyatakan dengan jelas, isi-isi yang terdapat dalam petikan
untuk menjawab soalan.
Hasil Pembelajaran
:
Fokus Utama : 1.1
Fokus Sampingan :
1.2
Aktiviti :
1. Pembincangan
tentang soalan kefahaman yang diberikan berdasarkan petikan di lembaran kerja
2. Bersoaljawab
tentang isi-isi yang terdapat di dalam petikan untuk menjawab soalan-soalan
yang berkaitan.
Ilmu : Pendidikan
moral
Kemahiran Bernilai
Tambah : Interpersional
Bahan Bantu
Mengajar : Lembaran kerja petikan dan soalan
kefahaman
Catatan : Pelajar
diminta menulis jawaban di ruang kosong yang disediakan di dalam lembaran kerja
Refleksi : Pengajaran
seperti yang dirancangkan.
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 34
orang
Masa: 1710-1820
petang
Tempoh : 70 minit
Tajuk : KEFAHAMAN
(Pembacaan)
Objektif : Pada
akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menjawab soalan
kefahaman berdasarkan petikan yang diberikan menggunakan tatabahasa yang betul
dan laras bahasa yang tepat mengikut format PMR.
2. menyatakan dengan jelas, isi-isi yang terdapat dalam petikan
untuk menjawab soalan.
Hasil Pembelajaran
:
Fokus Utama : 1.1
Fokus Sampingan :
1.2
Aktiviti :
1. Pembincangan
tentang soalan kefahaman yang diberikan berdasarkan petikan di lembaran kerja
2. Bersoaljawab
tentang isi-isi yang terdapat di dalam petikan untuk menjawab soalan-soalan
yang berkaitan.
Ilmu : Pendidikan
moral
Kemahiran Bernilai
Tambah : Interpersional
Bahan Bantu
Mengajar : Lembaran kerja petikan dan soalan
kefahaman
Catatan : Pelajar
diminta menulis jawaban di ruang kosong yang disediakan di dalam lembaran kerja
Refleksi : Pengajaran
seperti yang dirancangkan.
11 JANUARI 2013
KELAS 3B
BAHASA MELAYU
Jumlah Pelajar: 34
orang
Masa: 1710 - 1820
petang
Tempoh : 70 minit
Tajuk : KEFAHAMAN
(Pembacaan)
Objektif : Pada
akhir pelajaran, pelajar akan dapat :
1. menjawab soalan
kefahaman berdasarkan petikan yang diberikan menggunakan tatabahasa yang betul
dan laras bahasa yang tepat mengikut format PMR.
2. menyatakan dengan jelas, isi-isi yang terdapat dalam petikan
untuk menjawab soalan.
Hasil Pembelajaran
:
Fokus Utama : 1.1
Fokus Sampingan :
1.2
Aktiviti :
1. Pembincangan
tentang soalan kefahaman yang diberikan berdasarkan petikan di lembaran kerja
2. Bersoaljawab
tentang isi-isi yang terdapat di dalam petikan untuk menjawab soalan-soalan
yang berkaitan.
Ilmu : Pendidikan
moral
Kemahiran Bernilai
Tambah : Interpersional
Bahan Bantu
Mengajar : Lembaran kerja petikan dan soalan
kefahaman
Catatan : Pelajar
diminta menulis jawaban di ruang kosong yang disediakan di dalam lembaran kerja
Refleksi : Pengajaran
seperti yang dirancangkan.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan